Tvorba webových stránek a SEO

SEO na pensionhelenahones.cz

Co je to SEO?

SEO – Search engine optimalization. V češtině – optimalizace pro vyhledávače. Neříká se SEO optimalizace. To by znamenalo Optimalizace pro vyhledávače optimalizace. Vpodstatě jde o proces, jehož cílem je zvýšení návštěvnosti webové stránky z neplacených výsledků vyhledávání. Pokusím se vše shrnout s maximální stručností.

SEO na pensionhelenahones.cz

Vedle optimalizace rychlosti a responsivity, což jsou také techniky, které mají vliv na pozice ve vyhledávačích, existuje nespočet dalších kroků, které je možné udělat. Nyní popíšu konkrétní kroky, jaké jsem prováděl při optimalizaci webu Pensionu Helena Honesová.

Analýza stránky a definování klíčových slov

První a nejdůležitější krok – Penzion nabízí ubytování na Horské Kvildě. Konkurence je zde velmi vysoká. Dle oficiálních stránek Horské Kvildy je zde 17 ubytovacích zařízení, což je dost vzhledem k počtu obyvatel dle posledního záznamu z roku 2016. Ke zvolení správného klíčového slova využívám reklamní nástroj Google Adwords a jeho plánovač klíčových slov. Nástroj uvádí, že průměrné měsíční vyhledávání slova “ubytování Horská Kvilda” se pohybuje v mezích od 100 do 1000. Je to nejpoužívanější fráze pokud uživatel vyhledává ubytování na Horské kvildě… pochopitelně. Právě proto si volím jako hlavní klíčové slovo právě tuto frázi.

Onpage faktory

Nyní k samotné optimalizaci. První se zaměřuji na tzv. onpage faktory. Celkem je dnes již přes 200 onpage faktorů, které mohou ovlivňovat pozice ve vyhledávačích. Nyní se zde zaměřím na ty dle mého názoru nejdůležitější.

Kvalitní obsah s klíčovými slovy

Absolutní základ je kvalitní obsah. Samozřejmě by také měl obsahovat vybrané klíčové slovo. V našem případě “ubytování Horská Kvilda”. Klíčové slovo by mělo být rovnoměrně rozprostřené po celé stránce a mělo by se především objevovat v hlavním nadpisu stránky. Počítají se i různé tvary slova, slova příbuzná nebo synonyma. Stop slova, jako jsou předložky, spojky, zájmena atd., by se v textu měla vyskytovat minimálně. Nenesou totiž žádnou významnou informační hodnotu. Další prvky, které lze aplikovat píšu níže.

Sémantika

Správné rozčlenění nadpisů stránky “<h1>” pro hlavní nadpisy.“<h2>” pro podnadpisy, zvýraznění textu “<strong>” pro důležité fráze. Toto by však měl být naprostý základ u všech webových stránek.

Kvalita kódu

Kvalita HTML kódu je také velmi důležitá. Zde opět budu vychvalovat používanou šablonu GeneratePress, kterou jsem již zmínil v článku o optimalizaci rychlosti. Šablona v základu nemá ani 30kb. To je opravdu paráda.

Podložené informace a odkazy

Fakta, které na webu uvádíte by měla být podložená od nějakého zdroje. Tím zvyšujete svojí kredibilitu.

Kontaktní stránka, obchodní podmínky a zpracování osobních údajů

Další důležitý prvek, který by měl být samozřejmostí. Každý web by měl mít plnohodnotnou kontaktní stránku, kde jsou uvedeny kontaktní informace o provozovateli webu. Tyto informace by se měly shodovat s daty v registru domén cz.nic. Chybět by neměla ani stránka shrnující obchodní podmínky a zpracování osobních údajů. Opět Googlu ukazujete, že jste důvěryhodní.

Čitelný obsah bez vyskakovacích oken

To může být jen můj názor. Dobře zpracované vyskakovací okno umí generovat konverze jak démon, ale osobně spíše preferuji čitelný obsah bez vyskakovacích oken, které některé zákazníky mohou i odradit. Nehledě na to, že Google všechny stránky s agresivními vyskakovacími okny znevýhodňuje před ostatními. Pokud chcete mít na webu pop up a nechcete být penalizováni Googlem, je třeba si s tím vyhrát. 

Vyskakovací okno by nemělo:

  • Zobrazovat se hned poté, co uživatel přišel na stránku
  • Zobrazovat se, pokud uživatel prohlíží hlavní stránku
  • Zobrazovat se přes celou stránku a znemožňovat jeho vypnutí

Obrázky a jejich atributy

Všechny obrázky by měly mít název, který obsahuje klíčové slovo – v našem případě “ubytování Horská Kvilda”. Dále je nutné vyplnění alternativního textu, popisku a atributu.

Maximalizace dwell time

Na tuto metriku jsem se pokusil zaměřit nejvíce. Dle searchenginejournal a dalších předních SEO magazínů jde o jeden z nejdůležitějších hodnotících prvků Google v roce 2019.

Co je to dwell time a jak funguje?

Nyní popíši co to dwell time vlastně je. Spoustu lidí si ho plete s Bounce rate, průměrnou dobou na stránce nebo průměrnou dobu návštěvy celého webu. Tyto metriky se dají měřit v Google analytics a zobrazují celkové trvání doby návštěvy webu od jednotlivých uživatelů. Dwell time ale měří pouze dobu trvání návštěvy pokud uživatel navštíví Váš web přes stránku výsledků vyhledávání Google.

Praktický příklad fungování dwell time

  1. Uživatel do Google napíše klíčové slovo “ubytování Horská Kvilda”
  2. Vyjedou mu webovky v SERPu a on klikne na první stránku v organickém (neplaceném) vyhledávání.
  3. Zjistí, že webovka je nečitelná, ošklivá a nebo že vůbec nenarazil na dotaz, který hledal. Na webu stráví sotva 10s a odchází…
  4. Uživatel zkouší další stránku hned pod první zmíněnou. Zde narazí na kvalitní a čitelné webové stránky, které obsahují informaci, kterou hledal. Na webu stráví 3 minuty a 46 sekund.
  5. Tohle je přesně signál pro Google, že stránka na 2 pozici má kvalitnější obsah než ta první. A proto přesouvá druhou stránku před první zmíněnou.

Už víte proč nemám rád vyskakovací okna? Nejen že dostáváte postih od Googlu, ale mohou také odehnat spoustu zákazníků a tím snižovat dwell time. Tak bacha na to.

Prvky, které mi na webu pensionhelenahones.cz pomohly zvýšit dwell time

  • Čitelnost a jednoduchost webu – toto spíš minimalizuje to, že uživatel web náhle opustí
  • Page hero vyzývající k další interakci (úvodní fotka s akčními tlačítky “rezervovat pokoj”)
  • Pruh s akčním tlačítkem “zobrazit volné pokoje” – zvídaví návštěvníci se vždy podívají na volné termíny (další drahocenné minuty navíc)
  • Poutavý úvod a popis pensionu – cílem je zaujmout a nepustit
  • Galerie s obrázky – může prodloužit dobu návštěvy 
  • Kompletní popis služeb pensionu na homepage (lidé dnes sice neradi čtou, ale v tomto případě mi podrobnější popis služeb pomohl zvýšit dwell time)
  • Video – další poutač, který prodlužuje dwell time
  • Stránka s webkamerou, která zobrazuje výhled z pensionu – nečekaný úspěch; návštěvníci jsou velmi zvědaví na aktuální výhled z pensionu a na stránku s webkamerou velmi často přecházejí

Všechno to vlastně vypadá, jako kdyby mi šlo o to uživatele jen zdržet… přesně o tom to ale je! Jen uživatel nesmí poznat, co máte za lubem. 

Nastavení SEO nadpisu a a meta popisu

Zde se nastavuje, co Google bude zobrazovat ve vyhledávači stránek. SEO nadpis by měl obsahovat Vaše klíčové slovo a to nejlépe hned na začátku. V našem případě “ubytování Horská Kvilda” k hlavní klíčové frázi jsem přidal ještě “s vyhlídkou”. Šlo mi o to nabídnout něco více oproti konkurenci, navíc pension opravdu nabízí pěknou vyhlídku, tak proč z toho neudělat hlavní tahák. Za “|”, což slouží jako oddělovač se píše název stránky, v našem případě “Pension Helena Hones”

Dále je třeba připravit stručný, věcný a poutavý meta popis. Zde je stejně v jako v SEO nadpisu nutné využít každé slovo. Je třeba se vyhýbat stop slovům a co nejlépe vystihnout podstatu stránky. Opět se jako první doporučuje napsat Vaše klíčové slovo.

pensionhelenahones - popisek

Offpage faktory

Mezi Offpage faktory patří třeba zpětné odkazy z cizích webů – na toto se ale nespecializuji. Dále offpage faktor může být i interní prolinkování webu.

Interní prolinkování webu

Interní prolinkování je také jeden z nejdůležitějších hodnotících prvků. Více si můžete přečíst na yoast.com. Konkrétně jsem cílil především na homepage. Každopádně je nutné mít provázané všechny stránky mezi sebou jak nejlépe to jen jde.

Microdata

Data, která Google potřebuje k tomu, aby ve výsledcích vyhledávání zobrazoval co nejrelevantnější informace. K výtahu dat používám plugin Schema. Jde o další potvrzený a velmi důležitý hodnotící prvek. Weby s microdaty jsou upřednostňováni před ostatními weby bez microdat.

Výsledky SEO

Ke sledování a analýze pozic ve vyhledávačích existuje hromada nástrojů. Já využívám nejzákladnější nástroj od Google – Google search console. Ke každému vytvořenému webu účet u Google search console vytvářím automaticky. Přístupové údaje Vám předám společně s webem a účtem Google analytics, který naopak monitoruje návštěvnost a spoustu dalších zajímavých parametrů.

V search console můžete sledovat celkový počet kliknutí na stránku, celkový počet zobrazení, míra prokliku a samozřejmě průměrnou pozici. Je zde také vidět, jak se pozice zvýšily po aplikaci příslušných kroků zmíněných výše. 

Na závěr je nutné dodat, že pokud se pouštíme do SEO, je třeba se vybavit pořádnou dávkou trpělivosti. Někdy to hold může chvíli trvat. V tomto případě jsem první úpravy začal provádět již na konci listopadu a k výraznějšímu poklesu pozic dle grafu došlo až někdy na začátku ledna. Popravdě i tohle je docela rychlá reakce. Někdy to může trvat i mnohem déle. Vše je závislé především na konkurenci.

Zanechte mi na Vás kontakt

Navrhnu Vám webové stránky, které na Googlu vyniknou.

co je to wordpress?
Vzdělávání
Tomáš Hones

Co je to WordPress?

Obsah Co je to WordPress? Jak to vypadá v administraci WordPressu? Výhody a nevýhody WordPresu Co je to WordPress? WordPress je redakční systém sloužící k

číst dále »
google mobile first indexing
Vzdělávání
Tomáš Hones

Optimalizace webu pro mobily

Co je to “mobile first index”? Mobile first index jednoduše znamená, že Google už nebere tolik v potaz to, jak se vaše webová prezentace zobrazuje

číst dále »
jak zrychlit wordpress náhled
Vzdělávání
Tomáš Hones

Jak zrychlit web na WordPressu

Obsah Kvalitní hosting s HTTP/2 Rychlá a čistá šablona Optimalizace obrázků do formátu MozJPEG Cachování Hromada dalších drobností WordPress a rychlost? Ne, není to oxymoron.

číst dále »

Tyto webové stránky využívají soubory cookies.

Tyto webové stránky využívají soubory cookies.